تعمیرات ماشین شارژی

متقاضیان تعمیرات ماشین شارژی به دلیل گران شدن و قیمت بالای قطعات مختلف در داخل ماشین شارژی ها ، بسیار زیاد شده است. قیمت بالای ماشین شارژی ها یکی ازمشکلاتی است که باعث می شود، افرادی که از آن ها استفاده می کنند از خرید ماشین شارژی منصرف شوند و یا کمی تحمل کنند.

مشکلات متداولی در ماشین شارژی ها وجود دارد. این مشکلات موجب می شود که ماشین شارژی شما به درستی کار نکند. تعمیرات ماشین شارژی فقط برای شکستگی قطعات نمی باشد. باید بدانید که بعضی قطعات در صورت کار نکردن باید عوض شوند. شما می توانید برای کمتر شدن هزینه ها خودتان دست به کار شوید و تعمیرات ماشین شارژی را انجام دهید. تا کودک شما فرصت بیشتری برای بازی کردن داشته باشد.

ضعیف شدن قدرت موتور ماشین شارژی یکی از دلایلی است که موجب می شود شما تعمیرات ماشین شارژی را انجام دهید. بارها به این موضوع اشاره شده که موتور ماشین شارژی ها بعد از مدتی ممکن است که درست کار نکنند. احتمال دارد این مشکل به موتور (گیربکس) یا به باتری ماشین مربوط باشد.

ماشین شارژی شما ممکن است با داشتن شارژ باتری باز هم حرکت نکند و این یکی از دلایلی است که احتمال خرابی ماشین شارژی شما را تائید می کند. باتری لیتیومی قابل شارژ شدن در ماشین های شارژی استفاده می شود.

دینام ماشین شارژی جریان برق ثابت و پایداری را از این نوع باتری می گیرد و دینام می تواند چرخ ماشین شارژی را به حرکت درآورد. لازم به ذکر است که این نوع ماشین شارژی ها به جای استفاده از دینام از موتورهای که مخصوص این کار هستند و قدرت بیشتری دارند استفاده می کنند.

آیا اطلاع دارید که ماشین شارژی ها چه مشکلاتی دارند؟

ایراد دومی که ماشین های شارژی دارند، با کم بودن سرعت آن ها مرتبط است. مثلا سرعت پایین این ماشین شارژی ها به دلیل امنیتی و فنی می باشد ولی کودکان انتظار دارند که سرعت ماشین شارژی ها خیلی بیشتر از انتظارشان باشد.

تعمیرات ماشین شارژی

تمام شدن باتری هم یکی از این مشکلات است. البته باید به این موضوع دقت داشته باشید که هر چه کودک شما کمتر به ماشین شارژی فشار بیاورد والبته باتری ماشین شارژی هم سالم تر و نوتر باشد شارژ باتری کمتری مصرف می شود در ضمن ظرفیت باتری هم بی تاثیر نیست. یکی دیگر از بخش های پرهزینه دیگر ماشین شارژی ها خراب شدن باتری آن ها است که بسیار رایج می باشد. قبل از اینکه باتری تعویض شود تعمیرکاران ما سعی می کنند که باتری را تا حد امکان تعمیر کنند.

چه دلیلی دارد که ماشین شارژی روشن نشود؟

چند دلیل وجود دارد که ماشین شارژی روشن نشود:

  1. تمام شدن و یا خرابی باتری
  2. خرابی چرخ دنده ها
  3. خرابی در اتصالات داخل ماشین شارژی و یا قطع شدن سیم ها
  4. خرابی در موتور ماشین شارژی
  5. خرابی سنسور موتور ماشین شارژی.

از دلایلی که موجب می شود باتری ماشین شارژی خراب شود، شارژ کردن باتری به صورت نامناسب و یا اگر از ماشین شارژی به مدت طولانی استفاده نکرده باشید این مشکل به وجود می آید. دلیل دیگر روشن نشدن ماشین شارژی ممکن است خرابی مدارها باشد، که معمولا این مشکل می تواند بر اثر ضربه های شدید، آب خوردگی ویا کثیفی و … باشد.

چه دلایلی وجود دارد که ماشین شارژی شارژ نشود؟

خرابی باتری ماشین شارژی

یکی از این دلایل خراب شدن و یا فاسد شدن باتری است. باید قبل از هر کاری سیم کشی بخش کلی خاموش و روشن کردن ماشین شارژی را چک کنید. ماشین شارژی ممکن است در معرض رطوبت مثل آب، نم و هوا بوده باشد. رطوبت ممکن است باعث رسوب در کلید های خاموش و روشن کردن ماشین شارژی شود واتصالات را قطع کند. اگر بعد از بررسی مرحله اول و دوم باز هم ماشین شارژی روشن نشد، باید به قسمت برد ماشین شارژی بروید و آنجا را حتما چک کنید. در چنین مواقعی اگر برد ماشین شارژی مشکل داشته باشد باید آن را تعویض نمایید.

تعمیر پدال ماشین شارژی

به دلیل اینکه کودکان از پدال زیاد استفاده می کنند این امر باعث می شود که پدال دچار شکستگی و خرابی شود که نیاز به تعمیر دارد.

حتی احتمال دارد که در اثر شکستگی موتور، عیب های باتری و یا مشکلات سیم پیچی هم باشد. برای اینکه از سلامت آن ها مطمئن شوید می توانید از ولت متر استفاده کنید و ببینید که آیا جریان برق از پدال می گذرد یا نه.

پای خود را بر روی پدال ماشین شارژی بگذارید اگر موتور شروع کرد به کار کردن پس به احتمال زیاد مشکل از سیم کشی پدال می باشد.

زنگ زدگی و یا خوردگی هم دلیلی است که می تواند سیم کشی و کانکتور های پدال را خراب کند. در صورت مشاهده چنین چیزی باید کانکتورهای سوئیچ را تمیز و یا آن ها را تعویض کنید.

آیا برای تعمیر و یا عیب یابی ماشین شارژی ابزارهای مورد نیاز را دارید؟

شما با یک ولت متر ارزان قیمت و ساده می توانید اولین مشکل ماشین شارژی را تشخیص دهید. ولت متر یکی از اولین تجهیزات ابزار تعمیرات ماشین شارژی شما می باشد. شما می توانید از ولت متر به عنوان اولین عیب یاب مشکلات الکتریکی ماشین شارژی استفاده کنید. ولت متر فقط برای تست باتری و موتور نمی باشد شما می توانید از این وسیله کاربردی برای آزمایش جریان برق در سیم ها نیز استفاده کنید. شما می توانید از ولت متر برای بسیاری از مشکلات ماشین شارژی استفاده کنید.

به غیر از ولت متر برای تعمیر ماشین شارژی شما نیاز به وسایل دیگری نیز دارید، از جمله این وسایل عبارت هستند از:چکش، پیچ گوشتی و انبردست که معمولا همیشه در دسترس می باشند. این ابزارها معمولا در هر جعبه ابزاری در منزلتان پیدا می شوند.هیچ وسیله فانتزی برای شما نیاز نیست. بهتر است بدانید که برای سفت کردن پیچ های ماشین شارژی به هیچ عنوان نباید از وسایل برقی مانند مته استفاده کنید. چون شما نمی خواهید بعضی از پیچ ها زیاد سفت شوند، پس اگر با دست سفت کنید خیلی بهتر است.

انواع دلایل خرابی ماشین شارژی باعث می شود شما در هنگام مواجهه با خرابی ماشین شارژی دچار سرگردمی شوید. برای اینکه اطلاعات شما برای تعمیرات و تعویض قطعات ماشین شارژی بیشتر شود در ادامه این مطالب با ما همراه باشید.

  • سیم‌های خراب یا شل
  • باتری‌های فرسوده
  • سوئیچ‌ها یا کانکتورهای شکسته
  • زمانی که نگهدارنده‌های چرخ بیش از حد سفت باشند.

باتری ماشین شارژی را چگونه باید تعویض کنیم؟

تعداد زیادی از باتری های ماشین شارژی می توانند تا چند سال کار کنند، اما بالاخره روزی می رسد که عمر آن ها هم به پایان می رسد و نیاز به تعمیر و یا تعویض دارد. کاهش عمر باتری ماشین شارژی چند دلیل دارد:

  1. هوای سرد
  2. کار نکردن با ماشین شارژی طی چند ماه

برای آموزش بیشتر در مورد تعمیر و یا تعویض باتری ماشین شارژی نکات زیر را دنبال کنید.

1_ پیدا کردن باتری ماشین شارژی که معمولا در زیر صندلی یا در کاپوت می باشد.

2_ اتصالات باتری را جدا کرده و باتری را به آهستگی از ماشین شارژی خارج نمایید.

3_ موقع خروج باتری از ماشین شارژی و استفاده از آن مراقب باشید چون باتری ها حاوی اسید سولفوریک می باشند که می تواند پوست شما را بسوزاند و به شما آسیب برساند.

خب بعد از این مراحل شما باید تشخیص دهید که آیا باتری ماشین شارژی خراب است و یا مشکل دیگری دارد. اولین حرکت بررسی باتری با ولت متر است. در صورتی که باتری شارژ نمی شود ویا شارژدهی نمی کند، باید با استفاده از ولت متر ولتاژ را چک کنید. اگر ولتاژ باتری مناسب و خوب بود، پس این احتمال وجود دارد که شارژر دچار مشکل شده است. با بررسی شارژر مطمئن شوید که شارژر به درستی کار می کند. ممکن است که شارژر خراب باشد و لازم باشد به جای باتری شارژر را عوض کنید. اگر باتری ولتاژ نداشته باشد پس باید باتری را تعویض کنید.

خوردگی اتصالات یکی دیگر از مشکلات باتری می باشد. اگر باتری سالم است و دارای شارژ کافی می باشد، کانکتورها را بررسی کنید که اکسید نباشند، چون انرژی کافی به ماشین شارژی نمی رسد. این جای خوش شانسی است که شما نیازی به تعویض باتری ندارید و با عوض کردن کانکتورها مشکل حل می شود.

حتما سیم های شل و یا خراب را موقع تست باتری بررسی کنید. با تعویض این قطعات به صورت جداگانه دیگر نیازی نیست باتری را تعویض کنید. زمانی که باتری را مشاهده می کنید دقت کنید که باتری دچار آسیب هایی مثل ترک خوردگی، سایش و … نباشد. اگر باتری دچار خوردگی و زنگ زدگی شده باشد ، حتی اگر باتری شارژ کامل داشته باشد، به احتمال زیاد باز هم ماشین شارژی شما کار نمی کند و تعویض باتری بسیار ضروری است.

یک نکته طلایی و کارآمد که بسیار مهم است. این است که نباید باتری ماشین شارژی را بیش از حد اندازه به شارژ بزنید، چون شارژ بیش از حد عمر باتری را کاهش می دهد و آسیب های جدی به باتری وارد می کند.

تعمیر و تعویض چرخ ماشین شارژی به چه صورت می باشد؟

تعویض کردن لاستیک ماشین شارژی هیچ فرقی با تعویض یک لاستیک ماشین واقعی ندارد. برای یادگیری تعویض لاستیک ماشین شارژی مطالب را دنبال کنید این کار بسیار ساده است.

مراحل تعویض لاستیک

1_ باز کردن پیچ های ماشین شارژی

2_ برداشتن آن ها

3_ تعویض لاستیک قدیم با جدید

4_ این مراحل را با بالا بردن و یا چرخاندن ماشین انجام دهید.

یکی از مشکلات دیگر حرکت نکردن ماشین شارژی سفت بودن بیش از حد نگهدارنده های چرخ است. این مساله راه حل بسیار ساده ای دارد: شما می توانید با شل کردن نگهدارنده های چرخ ماشین شارژی به چرخ کمک کنید تا آزاد شود.

ترک و فرسودگی پلاستیک چرخ و یا اگر در لاستیک جسمی باشد، باید لاستیک را تعویض کنید. زمانی که لاستیک های پلاستیکی خراب می شوند متاسفانه نمی شود آن ها را تعمیر کرد. در صورتی که شکسته باشند باید عوض شوند. ولی بعضی از ترک ها را که کوچک هستند را می توان با چسب یا فایبرگلاس و یا با مهر و موم کردن شکاف ها آن ها را ترمیم کرد.

ما پیشنهاد می کنیم که چرخ های پلاستیکی را با چرخ های لاستیکی عوض کنید. این کار بسیار مزایای مفیدی دارد که به این ترتیب می باشند:

1_ دوام و بی صدا بودن چرخ های لاستیکی

2_ عملکرد بسیار بالا در زمین ها و شرایط آب و هوایی

3_ بر خلاف چرخ های پلاستیکی کشش و چسبندگی بیشتری دارند

4_ در صورت بروز نشتی و یاسوراخ می توانید آن ها را وصله بزنید و در آخر اینکه لاستیک ها را بر اساس تناسب با ماشین شارژی خریداری کنید.

تعمیر گیربکس ماشین شارژی به چه شکل می باشد؟

تعمیر گیربکس ماشین شارژی

برای تغییر سرعت ماشین شارژی از گیربکس استفاده می شود. مثل لاستیک ها که از پلاستیک درست شده بودند چرخ دنده ها نیز موقع عرضه پلاستیکی می باشند. پس اگر که می خواهید ماشین شارژی را ارتقا دهید می توانید که چرخ دنده ها را نیز از پلاستیکی به فولادی تغییر دهید.شما باید این را بدانید که اصلا چگونه باید از گیربکس مراقبت کنید تا آسیب نبیند.

همانطور که گفته شد، شما برای مراقبت از گیربکس بایدیکی از تایرها بردارید و جعبه دنده را از موتور بیرون بکشید. با استفاده از پیچ گوشتی پیچ های قسمت جلویی را باز کنید. قسمت جلویی را بردارید تا گیربکس را مشاده کنید.

بعد از این مراحل چرخ دنده های مشکل دار را مشاهده می کنید و می توانید تشخیص دهید که کدام یک از قطعات باید تعویض یا تعمیر شوند. به این موضوع دقت کنید که در صورت تعویض چرخ دنده، دنده های چرخ دنده قبلی را با چرخ دنده جدید مقایسه کنید. بعد از اتمام کار دوباره قسمت جلویی را بچسبانید و گیربکس را دوباره سر جای خود بگذارید..

به این موضوع دقت کنید که اگر باتری و موتور را ارتقا دادید گیربکس هم باید ارتقا داده شود.

تعویض کردن موتور ماشین شارژی به چه شکل می باشد؟

اگر ماشین شارژی شما موقع کار کردن صدای کلیک داد باید بدانید که موتور ماشین شارژی خراب شده است و به تعمیر یا تعویض نیاز دارد. با برداشتن چرخ ها به گیربکس می رسید و بعد از گیربکس به موتور دسترسی پیدا می کنید.باید قبل از برداشتن گیربکس دقت کنید که تمام سیم ها جدا شده اند. و در آخر با برداشتن پیچ های نگهدارنده موتور را خارج کنید. شما می توانید باولت متر موتور را چکاپ کنید.

اگر که شما قصد دارید موتور را تعویض کنید، می توانید با استفاده از یک پیچ گوشتی جعبه موتور را باز کنید و موتور جدید را جای آن وصل کنید و بعد با یک سیم کشی مناسب گیربکس را به موتور وصل نمایید. باید دقت داشته باشید که قبل از وصل کردن چرخ ها باید ببینید که آیا اتصال سیم کشی ایمن می باشد. باید توجه کنید که اگر لاستیک ها و باتری را عوض کرده اید باید موتور را نیز عوض کنید، به دلیل اینکه نیروی اضافی مورد نیاز باید با موتور تطبیق داده شود.

در چه صورتی سوکت شارژر نیاز به تعوض دارد: اگر به پین های سوکت موتور ماشین شارژی آسیب رسیده باشد و یا اگر سوکت های موتور ماشین شارژی شل باشند وموتور شارژ نشود.

آیا دینام در ماشین های شارژی وجود دارد؟

هیچگونه دینامی در ماشین های شارژی وجود ندارد و فقط با باتری های قابل شارژ کار می کنند.در ماشین های واقعی دینام نقش بسیار مهمی در تامین انرژی برای موتور ماشین دارند. ماشین شارژی ها هیچ نیازی به دینام ندارند و فقط با یک باتری قابل شارژ کار می کنند.

سوئیچ استارت ماشین شارژی به چه صورت تعویض می شود؟

یکی از دلایل کار نکردن سوئیچ ماشین شارژی ها فنرها هستند. شما باید سوئیچ استارت را باز کنید و آن را خالی کنید. با یک روان کننده محفظه را تمیز کنید و بعد فنرها را عوض کنید و اگر نیاز است که سوئیچ استارت کاملا عوض شود، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

اولین کاری که برای تعویض سوئیچ استارت باید انجام دهید، برداشتن ستون فرمان که سوئیچ استارت در آن قرار دارد. برداشتن جعبه سیم کشی که به سوئیچ متصل است و جدا کردن سیم کشی از آن. برداشتن پیچ های نگهدارنده ای که سوئیچ استارت را به ستون فرمان وصل کرده است و در مرحله آخر دوباره سیم کشی را وصل کنید و تمام تجهیزات را در جای خود بگذارید.

تعمیر دنده ماشین شارژی چگونه می باشد؟

برای تعویض دنده از شیفتر یا دنده دستی استفاده می شود. در صورتی که دسته شیفتر شل شده باشد و یا اگر فیوز آن سوخته باشد، باید سوئیچ هایی که داخل شیفتر هستند را عوض کنید. 2 عدد سوئیچ معمولا در 1 شیفتر وجود دارد و برای تعویض کردن آن ها باید این مراحل را انجام دهید: 1_ باز کردن و برداشتن پیچ دنده 2_ باز کردن شیفتر و برداشتن هر چیزی که شیفتر را به گیربکس وصل می کند 3_ بیرون کشیدن دنده از ماشین 4_ برداشتن پیچ های نگهدارنده درپوش شیفتر و برداشتن آن و در آخر شما می توانید در قسمت پایین تعویض دنده را ببینید که سوئیچ را می چرخاند و باعث می شود تا دنده عوض شود.

با فشار دادن زبانه فنرهایی که در طرفین قرار دارند سوئیچ را جدا کنید و آن را بیرون بیاورید. عوض کردن سوئیچ های قدیم با سوئیچ هایی که جدید هستند. قسمت عقب با جلوی سوئیچ هیچ فرقی با هم ندارند. از هر 2 طرف می توانید آن ها را به شیفتر برگردانید.قرار دادن شیفتر در جای خود و پیچ کردن درپوش روی آن. بررسی کنید که سیم ها با هم مطابقت داشته باشند و بعد شیفتر را در جای خود قرار دهید و به گیربکس متصل کنید.

اگر خواستید که شیفتر را به طور کامل عوض کنید باید تمام مراحل بالا را انجام دهید، فرق این مرحله با مرحله قبل این است که باید در این مرحله بوش ها را نیز بردارید. قبل از نصب شیفتر باید قطعاتی که از شیفتر قبلی باز کرده اید را روی شیفتر جدید ببندید. به این نکته توجه کنید که قبل از متصل کردن بوش ها به شیفتر روغن کاری بوش ها را فراموش نکنید.

تعمیر پدال ماشین شارژی چگونه می باشد؟

یکی از قسمت هایی که در ماشین شارژی امکان خراب شدن را دارد پدال ماشین شارژی می باشد. اما باید بدانید که اصلا جای نگرانی نیست چون پدال ها قابل تعمیر می باشند. پدال ها همیشه دچار مشکل می شوند به این دلیل که ممکن است کودک شما از آن ها به درستی استفاده نکند، در کل پدال ها بسیار پر مصرف هستند و دچار مشکل می شوند.

پدال های ماشین شارژی مانند پدال های ماشین های واقعی هستند. پدال ها به ماشین می گویند که ماشین حرکت کند. از کار افتادن پدال ماشین شارژی به این معنی نیست که پدال شکسته است. خرابی پدال ها می تواند به این دلایل باشد: مشکل سیم کشی، کانکتورهای سوئیچ آسیب دیده، باتری معیوب یا موتور شکسته.

برای تشخیص خرابی پدال از ولت متر استفاده کنید تا متوجه شوید که آیا برق از پدال عبور می کند یا خیر. اگر دیدید که برق در پدال ها وجود ندارد سیم کشی ها را چک کنید که اگر مشکل داشتند آن ها را تعمیر یا تعویض نمایید. برای فهمیدن این مشکل ماشین را در حالت روشن بگذارید و با گذاشتن پا بر روی پدال آن را امتحان کنید، اگر ماشین شروع به کار کرد و ادامه دار بود پس سیم کشی مشکل دارد.

ممکن است که سیستم سیم کشی و یا کانکتور های پدال دچار زنگ زدگی و یا خوردگی شده باشند. در این شرایط باید کانکتورهای سوئیچ را تمیز کنید و یا حتی ممکن است که آن ها را تعویض کنید.

تعویض کردن کمربند ایمنی ماشین شارژی چگونه است؟

یکی از ویژگی های بسیار مهم و ضروری یک ماشین شارژی کمربند ایمنی آن می باشد. زمانی که کمربند ایمنی ماشین شارژی فرسوده می شود باید حتما تعویض شود. شما می توانید از شرکت ما کمربندهای ایمنی را خریداری کنید. برای اینکه بتوانید کمربند ایمنی را ببندید می توانید از پیچ گوشتی و آچار برای باز و بستن کردن کمربند ایمنی استفاده کنید.

عوض کردن کمربند ایمنی به مدل و نوع کمربند ایمنی ماشین شارژی بستگی دارد. اولین کاری که برای تعویض کمدبند ایمنی ماشین شارژی باید انجام دهید جدا کردن صندلی ها از ماشین شارژی با استفاده از پیچ گوشتی است. برداشتن تسمه کمربند ایمنی فرسوده شده. نوع باز کردن کمربند ایمنی ماشین شارژی ها با هم متفاوت است پس نسبت به نوع آن کمربند را از شکاف صندلی خارج کنید. و در آخر صندلی ها را دوباره سر جای خود متصل کنید.

اولین کاری که انجام می دهید اندازه گیری ولتاژ باتری با ولت متر است. درجه ولتاژ هر باتری روی آن درج شده است به عنوان مثال: اگر ولت 6 روی آن درج شده باشد باید در ولت متر عدد 6 را نشان دهد و اگر عدد 12 درج شده باشد باید در ولت متر عدد 12 را نشان دهد. اگر عدد درج شده با ولت متر مطابقت ندارد پس باتری خراب می باشد و باید عوض شود.

دلیل حرکت نکردن ماشین شارژی بعد از روشن شدن.

تعمیر این نوع عیب باید به دست متخصصان انجام گیرد، چون احتمال دارد این مشکل از مدار و یا کنترل ماشین شارژی باشد.

چه دلیلی دارد که ماشین شارژی به سمت جلو حرکت نکند ولی به سمت راست و چپ حرکت کند؟

یکی از دلایلی که باعث می شود این مشکل رخ دهد شکستگی چرخ دنده های متصل به موتور عقب ماشین و یا سوختگی موتور ماشین شارژی.

دلیل حرکت نکردن ماشین شارژی به سمت چپ و راست چیست؟

چند دلیل وجود دارد که باعث می شود این مشکل رخ دهد که عبارتند از: ضربه شدید به جلو ماشین برقی، از کار افتادن موتور گیربکس، شکستی چرخ دنده های داخل گیربکس و یا فرمان ندادن مدار به قسمت گیربکس.

3.3 3 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سبد خرید
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp کارشناس فروشی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم
خانه
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من
0 علاقه مندی